Thursday, November 24, 2011

buat kamu yang kurang mengerti..

Bismillahir arrahman arrahim...

Diri ini sering tertanya-tanya... sampai bila kamu ingin mengerti...
Aku bukan seperti yang dulu...aku jauh berbeza dari yang dulu..
Mungkin kau masih tak memahami aku yang kini
mungkin kau masih lagi dibayangi aku yang dulu...
hakikatnya aku hanayalah insan biasa...
insan yang ternyata berbeza...berbeza haluan dari yang dulu...
yang mahu mengejar redha Rabb semata-mata...

Ya...aku dulu banyak melakukan kekhilafan...
tapi itu dulu...kini aku lebih berhati-hati menyelusuri langkah..
sedih...memang sedih bila kau masih tidak mengerti..
sedih bila kau menemplak keberadaan aku kini....
sedih..bila kau kembali mengungkit kisah2 silamku..
sedih...pabila aku tidak diendahkan lagi...
sedihku...laraku..hanya padaNYA tempat aku mengadu..

Alhamdulillah...
sedikit demi sedikit kini kau mengerti..
mengerti transformasi diri ini...
walau hubungan kita sudah tidak seperti dahulu...
tapi aku pasti DIA membantu mengeratkan ukhwah ini kembali..

Hanya satu ku pinta...mengertilah....
aku sangat sayangkan kamu semua...
kamu semua yang aku cintai...
tapi tidak melebihi cintaku pada Rabb dan rasulku..


p/s:air jernih menitis lagi...ya Allah kuatkan hati ini

No comments: