Thursday, January 5, 2012

BERNIAGA @ KERJA MAKAN GAJI?

A:Aku rasa nak buat bisnes fulltime lar...


B:habis tu degree ko nak buat ape? hiasan jer dlam file?engineer kot...

A:aku rase lagi berkat hidup dgn duit bisnes ni..lagi byak aku dpat lagi byak aku dpat beri...


B:terpulang pada kau...banyak lagi yang kau perlu belajar dalam bisnes nih...ada pasang surutnya...ada risikonya

A:kenapa ntah tetibe jer suara hati aku cakap aku boleh pergi jauh dalam bisnes ni...aku mampu ikut sunnah Nabi Muhammad..tu yang terasa keberkatannya...

B: Cari jawapan kau tu dalam iskhtikarah...aku penah dengar dlm ikim.fm... kalau boleh lakukan iskhtikarah hari-hari sebab hari2 kita perlu lakukan dan hadapi pilihan dalam hidup...kita perlu memilih... sebab Allah je yang tahu pilihan yang terbaik untuk kita...

A: subhanallah....kau lar sahabat aku dunia akhirat...terima kasih ingatkan aku tentang semua ni...

No comments: